De Smaak van Italië in Jouw Keuken

Grand'Italia home page header

Al meer dan 40 jaar brengt Grand'Italia de authentieke smaken van Italië naar Nederlandse keukens.

Bij Grand’Italia houden we van de smaak van Italië. Sinds de oprichting in 1983 door de Familie Fossati in Agrate-Brianza, heeft Grand’Italia zich gewijd aan het brengen van de rijke smaken van Italië naar de Nederlandse huishoudens.

We bieden je de beste ingrediënten: een breed assortiment aan kwalitatieve producten, van klassieke pastasauzen tot diverse pastasoorten, heerlijke recepten, Italiaanse inspiratie en praktische kooktips om thuis ook te genieten van het Italië.

Onze doelstelling en missie

Merkdoelstelling:

We nodigen elke Nederlands huishouden uit om net zoveel van de smaak van modern Italië te genieten als dat wij dat doen.

Missie:

We brengen het Italiaanse gevoel tot leven met eenvoudig, lekker eten dat gezond is voor mens en planeet.

Thuis in Italië Grand'Italia

Geschiedenis van Grand'Italia

1948
Grand'Italia Famillie Fossati

Familie Fossati sticht STAR

Regolo Fossati legt in Muggiò, in Italië, de basis voor wat later zou uitgroeien tot onze organisatie. Deze stap markeert het begin van passie voor kwaliteit en innovatie in de Italiaanse voedingsindustrie.

1983

Oprichting van Grand'Italia in Italië

Grand’Italia wordt opgericht door de familie Fossati in Agrate Brianza onder het merk STAR. Gericht op de moderne Italiaanse vrouw die door werk niet meer de tijd heeft om uitgebreid in de keuken te staan, maar wél nog lekker en gezond wil koken voor haar gezin. 

1984

Grand'Italia arriveert in Nederland

Grand’Italia wordt met groot succes in de Nederlandse markt geïntroduceerd met iconen als Sugocasa en Bolognese. Producten die nog altijd onderdeel deel zijn van ons assortiment. 

1984

Eerste Grand’Italia campagne met Sugocasa

Het jaar na de oprichting wordt Sugocasa gepresenteerd als de ‘saus van het huis’, waarmee we de basis legden voor vele heerlijke Italiaanse gerechten in Nederlandse keukens.

1988
Grand'Italia Sugocasa commercial 1988

Eerste Nederlandse commercial met Sugocasa op TV

De eerste Nederlandse commercial, met Sugocasa in de hoofdrol, wordt uitgezonden op televisie, waarmee de populariteit van onze producten groeit.

1988
Grand'Italia assortiment

Introductie van Italiaanse klassiekers

Grand’Italia breidt haar assortiment van Penne, Spaghetti, Fusilli, Farfalle en Pesto alla Genovese uit, waardoor de consument nog meer keuze heeft in de supermarkt. 

1992

'Ik eet zoals ik me kleed' campagne

Campagne gericht op de Nederlandse vrouw die genoeg welvaart had om naar Italië te kunnen reizen en daar de Italiaanse kleding én het eten te ontdekken

1994
Grand'Italia gele muur

De gele muur in de supermarkt wordt groter

Grand’Italia introduceert diverse nieuwe producten, waaronder anti pasti, Spaghetti all Uovo en Tortellini met ricotta en spinazie.

1995

Nieuw logo

Grand’Italia vernieuwt haar logo om een frisse en moderne uitstraling te geven aan het merk.

2005

Nieuw logo

Opnieuw wordt het logo vernieuwd om beter aan te sluiten bij de hedendaagse markt.

2015

Nieuw logo

Het logo wordt wederom aangepast om de evolutie van het merk te weerspiegelen.

2018

Introductie volkoren pasta

Grand’Italia introduceert volkoren pasta, een gezondere optie voor consumenten die bewust bezig zijn met hun voeding. 

2019
Grand'Italia Pasta maestro campagne

Start van de 'Pasta Maestro' campagne

De Pasta Maestro campagne wordt gelanceerd, waarbij de nadruk ligt op de kunst van het ‘componeren’ van perfecte pasta.

2021
Grand'Italia La Bella Vita campagne

La Bella Vita campagne

Met de La Bella Vita campagne vieren we de schoonheid van het Italiaanse leven en de heerlijke gerechten die daarbij horen. 

2023
Grand'Italia Introductie Half Volkoren pasta

Introductie half volkoren pasta

Grand’Italia introduceert half volkoren pasta, een perfecte balans tussen smaak en gezondheid.

2025
Thuis in Italië Grand'Italia

Thuis in Italië campagne

Grand’Italia haalt het fijne Italiaanse gevoel naar de Nederlandse keukentafel.